杭州桑拿

Monitoring shows state media failed to cover election campaign properly

Posted on

first_imgNews April 9, 2021 Find out more The monitoring team found it remarkable that little use was made of the paid air time slots which, under CEC regulations, should have been available to the candidates. This, and the fact that one of the candidates made a complaint in connection with this provision, suggest that the regulations governing paid access should be clearer and more transparent, and that the internal guidelines for broadcasters should be more specific.Both broadcast and print media provided coverage to the registered candidates, but in case of AzTV and all of the monitored dailies, the time and space allocation was minimal, ranging from 0.02 to 1.5 per cent. None of the candidates was particularly favoured, not even President Aliev, as a candidate. But this relative fairness was offset by the massive coverage Aliev received as the incumbent president. AzTV, for example, gave him 44.14 per cent of its air time and 68.84 per cent of its direct speech allocation.The team concluded that the print media failed to adequately inform their readers about the campaign and the events in the country in general. The only political actors mentioned in the dailies were President Aliev, the CEC, the late President Heydar Aliev, the Heydar Aliev Foundation and foreign countries.The public television station ITV and the public radio stations IR and AzR covered a broader range of political actors and topics in their news and current affairs programmes but they did not show any of the candidates speaking, unlike the privately-owned TV station ANS, which was monitored for comparison.ITV had the largest share of news items in which no political actors were mentioned (49.32 per cent). In general, the broadcast media’s news reports were about the government, foreign affairs or Azerbaijan’s diplomatic activities. The media failed to use the election campaign period to discuss pressing social and political issues.RecommendationsThe team therefore recommends that:-The right of all candidates to fair and equitable access to the media should be spelled out in the Electoral Code-The rights of the candidates vis-à-vis the media, especially as regards complaint procedures, should be made more specific in the Electoral Code-The state media should exercise better editorial judgment and ensure that reports about the government and, in particular, the president, do not dominate coverage during the election campaign.-Reports on the organisational aspects of the election, although very important, should not replace coverage of the candidates’ activities during the campaign period-Reports on candidates’ activities be included in news and current affairs programmes-A more lively and probing format should be devised for free-access programmes, with a more active participation by journalists and a genuine debate among the candidates-There should be more probing and critical reporting on social and political affairs.BackgroundThe qualitative and quantitative monitoring of three TV stations, two radio stations and four state daily newspapers began on 17 September, the day that free access to the public media began for registered presidential candidates. The monitoring ended on 13 October.The Reporters Without Borders team monitored radio and TV news and current affairs programmes, including talk-shows on social and/or political issues, from 3 to 10 p.m. every day. In the print media, the team looked at all articles on news and current affairs in Azerbaijan.The campaign coverage and, specifically, the allocation of free-access programmes and space to the registered candidates were regulated by the Electoral Code and the CEC’s directives, based on article 47 of the constitution and on the mass media and advertising laws.A CEC directive of 18 July states that the campaign begins 28 days before the election date and that the publicly-funded broadcast media shall provide at least three hours a week of free air time to the registered candidates. Similarly, the publicly-funded print media are required to provide free space to the candidates that is equivalent to at least 10 per cent of the total weekly editorial space before start of the campaign (para 3.6). Candidates must also be able to buy media space and air time. The privately-owned media may only provide paid access to candidates.The CEC is supposed to create a special press team to supervise the media’s compliance. The rights of candidates and procedure to be applied in the event of complaints of inadequate media coverage are not spelled out, although the Electoral Code specifies that candidate complaints should be referred to the courts.Monitored mediaBroadcast mediaAz TV (state TV station), ITV (public TV station), AzR (state radio station), IR (public radio station) and ANS (privately-owned TV station)Print mediaHalq (an Azerbaijani-language daily, published Tuesday to Saturday), Respublika (an Azerbaijani-language daily, Tuesday to Sunday), Azerbaycan (an Azerbaijani-language daily, Tuesday to Sunday), Bakinskii Rabochii (a Russian-language daily, Tuesday to Friday)CandidatesThe leaders of the main opposition groups are boycotting the elections. They are Isa Gambar of Musavat, Ali Kerimli of the Azerbaijan Popular Front and Sardar Jalaloglou of the Democratic Party. The opposition coalition Azadlig is therefore also boycotting the elections.The CEC gave its permission for seven candidates to stand in the presidential election, after they each collected at least 40,000 signatures. Aside from President Ilham Aliev of the ruling Yeni Azerbaijan Partiyasi, they are Goudrat Hasangouliev of the United Popular Front, Fazil Gazanfaroglou of the Great Formation Party, Fouad Aliev of the Azerbaijan Liberal Democratic Party, Igbal Agazade of the Hope party, Hafiz Hadjiev of the Musavat Modern Party and Goulamhussein Alibeyli, an independent candidate. Organisation AzerbaijanEurope – Central Asia Help by sharing this information RSF_en Russian peacekeepers deny foreign reporters access to Nagorno-Karabakh The public media provided hardly any coverage of the campaign for yesterday’s presidential election, Reporters Without Borders said at a news conference in Baku on 14 October, when it announced the findings of its four-week monitoring of the campaign coverage. The monitoring was part of a comprehensive “Media pluralism in the electoral period” project that is co-financed by the European Commission.The state funded media monitored by Reporters Without Borders did not analyse the candidates’ programmes and did not organise any substantive, constructive debates. At the same time, the state media gave President Ilham Aliev, who was running for re-election, a massive amount of coverage, and therefore publicity.The print media caused the most concern. The only political actors mentioned in the state print media were President Aliev, the Central Electoral Commission (CEC), the late President Heydar Aliev (the current president’s father) and the foundation that bear’s the late president’s name. As regards the elections, the state media focused on the preparations and operational aspects, neglecting the candidates and any possibility of debate.“We regret that the campaign was completely absent from the state media,” Reporters Without Borders said. “The excessive space given to the government must have had an impact on how the electorate voted. It is deplorable that voters did not have access to real substantive debates among the candidates or to adequate reporting on the campaign, in order to be able to make an informed choice.”TV stationsThe state television broadcaster AzTV, which was not allowed to provide free-access programmes, had minimal election coverage. The amount of air time it allocated to candidates in its news programmes ranged from 0.01 to 0.08 per cent, while the CEC was given 4.46 per cent. Its news coverage was dominated by President Aliev, who filled 44.14 per cent of its air time, while the Heydar Aliev Foundation got 13.28 per cent and parliament got 3.30 per cent of the coverage. Substantial air time shares were also accorded to infrastructural development (26.09 per cent) and culture (18.84 per cent). The organisation of the elections and diplomatic activities got 9.42 per cent.ITV, the other main public TV broadcaster, complied with a requirement to provide free-access time to the candidates. The amount of air time allocated to candidates in its news coverage ranged from 0.10 to 0.42 per cent (slightly fairer and more generous that AzTV). Its allocation to other political actors was much the same as that of the other broadcasters: foreign countries (12.73 per cent), CEC (6.88 per cent) and government ministries (5.18 per cent). Nearly half of its reporting (49.32 per cent) was not about any political actor. Radio stationsBoth the public and the state radios IR and AzR, gave the candidates some coverage in their news programmes but it was minimal. Both covered a range of subjects including human rights, inter-ethnic relations, anti-corruption measures, economic reforms and security issues. And both covered the standard range of political actors, paying most attention to government ministries (15.97 and 19.44 per cent respectively). IR gave 12.25 per cent to foreign countries and 11.27 to the CEC. AzR allocated 25.88 per cent of its air time to the president.Print mediaThe state print media caused the most concern. The space accorded to the election was minimal, and was restricted to that offered to the candidates free of charge. The president was omnipresent, both in photos and text, taking up to 62.49 per cent of space in Bakinskii Rabochii, 56.89 per cent in Respublika, 57.12 per cent in Azerbaijan and 55 per cent in Halq. The late President Aliev and his foundation, parliament, the CEC and government ministers occupied most of the rest.ConclusionsThe monitoring team noted a shift in the news and current affairs coverage in the last two weeks of campaign, with more reports allocated to electoral preparations and, to a lesser degree, to the candidates’ activities. Nonetheless, the media failed to analyse the candidates’ track records, ask probing questions or compare platforms. Coverage of the opposition parties boycotting the election was minimal.The public TV station ITV and the public radio station IR complied with CEC regulations requiring them to provide free-access programmes to the candidates. They were the only state broadcast media required to do this. The free-access programmes took the form of so-called “round tables” that started at 6: 50 p.m. on ITV and 9 p.m. on IR. AzerbaijanEurope – Central Asia to go further Receive email alerts News October 16, 2008 – Updated on January 20, 2016 Monitoring shows state media failed to cover election campaign properly June 8, 2021 Find out more News “We’ll hold Ilham Aliyev personally responsible if anything happens to this blogger in France” RSF says June 4, 2021 Find out more News RSF calls for a fully transparent investigation after mine kills two journalists in Azerbaijan Follow the news on Azerbaijanlast_img read more

GCAA being “vindictive” – Guyana Airways CEO

Posted on

first_imgFallout over airlineOne day after the Director of the Guyana Civil Aviation Authority (GCAA), Egbert Field came out saying that the Guyana Airways Corporation (GAC) never filed an application with the Authority to operate in Guyana, the airline has lashed back saying that the GCAA is doing nothing but trying to create discourse and is being vindictive in its ways.Guyana Airways CEO Collin AbramsIn response to the statements made by Field, Chief Executive Officer (CEO) of the airline, Collin Abrams during a telephone interview with Guyana Times on Monday morning said the GCAA is being vindictive, especially since the airline recently won a court order against the Government and because the Director happens to be affiliated with Fly Jamaica.“For him to say that, it’s vindictive and I don’t know why he’s got this smear campaign against Guyana Airways,” Abrams argued.According to the airline’s CEO, GAC met with the Civil Aviation Authority back in March 19, 2018, and the two were locked in discussions concerning the operations of the airline.However, it was five months after the initial talks that the airline was greeted with a court order, which documented that the name of the airline had been removed from the registry; it also ordered a resubmission of documents for the proposed operations.“We filed a pre-application…then we filed a PASI (Pre-application Statement of Intent) -that’s the pre-application stage and after you filed that…we were supposed to file the actual AOC (Air Operator Certificate) application, but we could not have filed the application until we had everything in place (such as) contracts for the aircraft, ground handling, hire contracts, every single thing had to be in place before you could submit the AOC application,” Abrams explained.He went on to say that the airline was hoping to resume its application from where it left off. “Five months later when we were in the midst of our process they (GCAA) interjected themselves, telling us, in a legal matter, that they stopped the entire process,” Abrams recalled.GCAA Director Egbert FieldNonetheless the CEO said that GAC will be hand-delivering that court order, where they won the case against the Government for the use of the airline’s name, to resume the process.On Saturday Field said the airline never filed an application to operate in Guyana.Although it has been in the air that the proprietor of the airline had submitted his application for operations, the director noted, “They’ll have to submit an application. They never did submit an application before and I want to make it pretty clear.”According to him, Guyana Airways filed an ‘intent of operations’ on the work they intended to pursue. Guyana Airways was hoping to begin operations in February 2019 as was related by its CEO.His dream may once again be postponed as this may not be possible since it takes at least 12 or 13 months before an airline’s application is approved due to the processing requirements.This period, Field said, is “absolutely important” as officials would use this phase to ensure that all aspects of the operation are covered such as training for staffers, evaluation of personnel and the documentation of the airline, essentially the operations manual, flight attendant manual, weight and balance manual, maintenance manual and several others, to outline the procedures for the specific section.Government had taken the private airline to court this year for using the name which was used by two other companies which no longer exist.The inconvenienced businessman explained during a previous interview, “Two years after we’ve been registered and putting all this together and spending all this money, they just snuffed the life out of us without a hearing, without anything. We just had a marshal show up at our secretary’s home and that’s it, so they kinda murdered us.”According to him, 110 flight attendants have already been hired for the two airlines which will soon provide flights to Cuba, Barbados and Trinidad for now and will extend its services to the United States of America when Guyana becomes authorised to do so.last_img read more

The 50 Most-Blogged Albums of 2009, Streaming Free: HypeMachine Zeitgeist Out Now

Posted on

first_img5 Outdoor Activities for Beating Office Burnout Related Posts marshall kirkpatrick 4 Keys to a Kid-Safe App 12 Unique Gifts for the Hard-to-Shop-for People…center_img Hype Machine, the smart, long-running MP3 blog aggregator, has posted its annual collection of the most-blogged-about albums, songs and musical artists of the year. Once again, the project is a pleasure to consume and will unfold throughout the month of January. Top albums 50 through 41, Mumford and Sons through Monsters of Folk, are available now in full for streaming.The album collection combines weighted rankings – based on submitted top 10 lists from 550 MP3 blogs – with a widget from Grooveshark to listen to the album, and a Creative Commons photo of each band. It’s quite nice. The newest addition to the project is unusually low-tech; it’s artist renditions of the top 50 musical artists of the year.Last year’s Zeitgeist combined different technology to present the top albums and is still available as a list. It’s not as easy to listen to, though, perhaps because it was powered by Imeem, which MySpace bought and made a tragic mess of last month.This year’s Hype Machine Zeitgeist is another example of the awesome potential of free online music combined with smart technology and excellent design. Check it out and be inspired. Is this era the end of the music industry? It sure doesn’t need to be. 9 Books That Make Perfect Gifts for Industry Ex… Tags:#music#news#web last_img read more

Roger Federer to take a trip down memory lane, face Alejandro Falla at London Olympics opener

Posted on

first_imgRoger Federer will begin his Olympic campaign against Alejandro Falla, the Colombian who almost humiliated the great Swiss at Wimbledon in 2010.Federer, who won a seventh Wimbledon title earlier this month, had to come back from two sets to love down at the All England Club to beat Falla in the first round two years ago with the Colombian losing his nerve on Centre Court when he served for the match at 5-4 in the fourth set.Top-seeded Federer, who is appearing at his fourth Olympics, has been placed in the same half of the draw as fourth seed David Ferrer, who will play Vasek Pospisil of Canada.”Federer is the favourite whenever he plays here,” said Falla.”I know him well and he knows me well, too. I’m going to have to play my best if I am going to have a chance to win this match but he’s Roger and he’s just won Wimbledon for the seventh year here.”Second seed Novak Djokovic, the 2008 Beijing Olympics bronze medallist, will challenge Fabio Fognini of Italy in the first round.Djokovic is in the same half of the draw as third-seeded Briton Andy Murray, who faces Stanislas Wawrinka of Switzerland.Fifth seed Jo-Wilfried Tsonga of France will meet Brazil’s Thomaz Bellucci, the recent Gstaad Open winner.Missing from the men’s draw is defending champion Rafael Nadal who pulled out of the tournament through injury.In the women’s singles, the Williams sisters both face tricky opponents in the first round.Wimbledon champion Serena, seeded four, plays Serbia’s Jelena Jankovic while Venus tackles Italy’s ninth seed Sara Errani, the French Open runner-up.advertisementSerena and Venus are two-time doubles gold medallists, while Venus also won the singles gold medal in Sydney in 2000.Top seeded Victoria Azarenka of Belarus is up against Romania’s Irina-Camelia Begu, second-seeded Pole Agnieszka Radwanska faces Germany’s Julia Goerges.Third seeded Russian, Maria Sharapova, the 2004 Wimbledon champion, plays Shahar Peer of Israel.There is a 64-draw for the men’s and women’s singles, with 16 players seeded in each event, and a 32-draw for the men’s and women’s doubles, with eight teams seeded in each event.Mixed doubles, which is making a return to the Olympics as a medal sport for the first time since the Paris Games of 1924, will have a 16-draw, with four teams seeded.The draw for the mixed doubles is being held mid-way through the tennis event on July 31.last_img read more

10 months agoSolskjaer: Man Utd players don’t need to be best friends

Posted on

first_imgSolskjaer: Man Utd players don’t need to be best friendsby Paul Vegas10 months agoSend to a friendShare the loveManchester United manager Ole Gunnar Solskjaer insists his players do not need to be best friends.He is putting his squad through their paces in Dubai during United’s mid-season warm weather training camp.Solskjaer revealed there have been some friendly arguments after practice games but said he wants to see even more niggle.“You don’t have to be best friends,” said Solskjaer. “The team spirit is great. We had one or two fights, but that’s just the demand, the standards you set.“If the session ends with a little bit of a quarrel I don’t mind that, because it means they’re winners, they want to improve.“If you settle for losing in training, you’ll lose when a game when it really matters.“It’s a long, hard season. You’ve got to deal with the wins, defeats, setbacks and players not playing.“They all want to play, but they all want the best for their mates and everyone understands it’s a team game.” About the authorPaul VegasShare the loveHave your saylast_img read more

Tesla CEO drops latest bombshell with 72B buyout proposal

Posted on

first_imgSAN FRANCISCO – Tesla CEO Elon Musk is gearing up to lead a buyout of the electric car maker in a stunning move that would end the maverick company’s eight-year history trading on the stock market.In his typically unorthodox fashion, the eccentric Musk dropped his bombshell on his Twitter account, which he has used as a platform for pranks, vitriol and now for a proposal to pull off one of the biggest buyouts in U.S. history.Musk got the ball rolling Tuesday after the stock market had already been open more than three hours with a tweet announcing he had secured funding to buy all of Tesla’s stock at $420 per share with no further details.At that price, the buyout would cost nearly $72 billion, based on Tesla’s outstanding stock as of July 27, but it’s unlikely the deal would cost that much because Musk owns a roughly 20 per cent stake in the Palo Alto, California, company. He also said he intends to give Tesla’s existing shareholders the option of retaining a stake in the company through a special fund, if they want.“Am considering taking Tesla private at $420. Funding secured,” Musk wrote in his first tweet, following up with “good morning” and a smiley emoji. He later tweeted that the only uncertainty about completing the deal is whether he can gain shareholder approval.The first tweet came hours after the Financial Times reported that Saudi Arabia’s sovereign wealth fund had built a significant stake in Tesla Inc., but it was unclear if that was the funding Musk was referring to. The Financial Times, citing unnamed people with direct knowledge of the matter said Saudi Arabia’s Public Investment Fund had built a stake of between 3 and 5 per cent of Telsa’s shares.Musk’s announcement was initially met with widespread skepticism, with many people connecting the proposed price to 420 being a common slang term for marijuana.Musk also previously used his Twitter account to joke that Tesla was going bankrupt in an April Fool’s Day tweet and his stability was called into question last month after he called a British diver who helped rescue children from a Thailand cave a pedophile. That baseless tweet was quickly deleted and Musk apologized to the diver.The confusion caused by Musk’s Tuesday announcement via Twitter also prompted regulators of the Nasdaq stock market to temporarily suspend trading in Tesla’s stock. Although it’s unusual for a CEO to make such a major announcement over social media, it does not appear to be improper.“It’s very unusual for any CEO other than Elon Musk. This is not how you do it and it makes you wonder how seriously to take it,” said Erik Gordon, a business and law professor at the University of Michigan.Musk probably wasn’t violating any regulations by simply announcing that he was considering taking the company private, Gordon said, but his assertion that the funding already has been locked up could “expose him to at least potential legal risk” if it turns out that the financing is on shaky footing.Musk later brought some clarity to the situation in an email to Tesla employees that was also posted on Tesla’s blog. Trading in Tesla’s stock resumed shortly after the letter’s release, and the stock climbed 11 per cent to close at $379.57. Musk’s offer is 9 per cent higher than Tesla’s peak closing price of $385 reached nearly a year ago.By taking Tesla private, Musk believes that the company will be able to sharpen its long-term focus of revolutionizing an automobile industry dominated by fuel-combustion vehicles without having to cater to investors’ fixation on how the business is faring from one quarter to the next.Making money has proven elusive for Tesla while it has been investing in electric car technology and ramping up production of its vehicles, including a sedan with a starting price of $35,000 to appeal to a broader audience.The company has only posted a quarterly profit twice in its history and has never made money during an entire calendar year, something that Musk has been trying to change by cutting costs, including recent mass layoffs that trimmed Tesla’s workforce by 9 per cent. Tesla lost another $717.5 million in its most recent quarter.Musk “has been running Tesla like a private company with publicly traded stock anyway so this deal makes some sense,” Gartner analyst Mike Ramsey said.Tesla completed an initial public offering of stock in 2010, largely because Wall Street provided a convenient vehicle to raise billions of dollars to finance its expansion. By going private, Tesla will lose that convenient source of financing, something that could cause massive headaches if the company continues to burn through cash as much as it has in recent years, Ramsey said.Despite its challenges, Tesla has remained a favourite among many investors, partly because of their faith in Musk, who made his initial fortune as a co-founder of PayPal and also is the CEO of a trail-blazing aerospace company, SpaceX, that’s already private.But another substantial segment of investors are convinced Tesla is doomed to fail and are betting on the company’s eventual demise by becoming “short sellers” of its stock. Short sellers borrow shares from other investors and then immediately sell them on the premise that they will be able to buy them back at a lower price later to replace they stock they borrowed.Musk has long raged against short sellers and mentioned his desire to be rid of them as one of his reasons for taking Tesla private.“Being public means that there are large numbers of people who have the incentive to attack the company,” he wrote.If Musk decides against going private, Gordon said his credibility could take another hit, though one he could weather.“If he doesn’t go forward with it, it will end up be another Elon Musk big mouth faux pas,” Gordon said. “He will live to see another day. People will shake their heads and say, ‘that’s Elon.’”____Alexandra Olson reported from New York.last_img read more

More rallies held to support pipelines speaker says convoy coming to Ottawa

Posted on

first_imgNumerous rallies and truck convoys have been held across Alberta and Saskatchewan in recent weeks to protest against federal actions that critics say will make building pipelines more difficult. Those include Bill C-69 to revamp the National Energy Board and Bill C-48, which would ban oil tanker traffic on British Columbia’s northern coast.A convoy in Medicine Hat, Alta., last weekend attracted 650 vehicles, according to police, and groups are planning one in February that will travel from Western Canada to Ottawa.“Today, I say to Ottawa, can you hear us yet?” Miller asked the crowd during Saturday’s rally.“Don’t worry, you’ll see us in February when we convoy to Ottawa!”A truck convoy was also held Saturday in Lloydminster, which straddles the Alberta-Saskatchewan boundary.Earlier this month the federal government announced it would spend $1.6 billion to help energy companies struggling due to plunging oil prices. The page stresses that the event is not connected to the so-called yellow vest campaign, which also advocates for pipelines but is associated with opposition to Canada signing the United Nations migration pact.“To be clear, we take issue with bad policies put forward by Justin Trudeau’s government, but we do not favour any political party. This movement is about supporting our families,” the Facebook post states. But Jason Nixon, who represents Rocky Mountain House in the provincial legislature, said what Alberta really wants is pipelines.“Trudeau, we don’t want your money. We want you to get out of the way,” Nixon said to the crowd in Rocky Mountain House.The groups Rally 4 Resources and Canada Action say in a Facebook event post that the convoy to Ottawa is intended to end Feb. 20 on Parliament Hill. The post says letters voicing support for the industry, as well as individual and family photos, will be delivered to the Senate.center_img ROCKY MOUNTAIN HOUSE, A.B. – Speakers at another pro-pipeline rally in Alberta continued their attacks on Prime Minister Justin Trudeau on Saturday, saying if leaders in Ottawa don’t hear their message now, they will when a planned convoy arrives there in 2019.Chad Miller with the group Oilfield Dads told the crowd gathered in Rocky Mountain House that the province is suffering its “worst recession turned depression” in a generation due to weakened oil prices, exacerbated by a lack of pipeline capacity.“Even those that put away for the rainy days and then some have had to use their savings, and more, to try to weather this never-ending hard times scenario,” Miller said.last_img read more

Change on the horizon for Air Serbia

Posted on

first_imgSerbian graphic design student, TamaraMaksimovic, selected to rebrand Air Serbia’snew look.Image: Etihad Airways The rebranding of Serbia’s national airline to Air Serbia, complete with new logo and colour scheme, has given the airline not only a fresh new look, but a whole new identity as part of its 86 year history.Driving the change is Etihad Airways, who recently announced they are about to acquire 49 per cent of Air Serbia, formerly known as Jat Airways, under a five-year management contract.In announcing the change, Etihad president and chief executive officer James Hogan said the rebranding signalled the arrival of an all-new airline along with new opportunities for Serbia. The change, which is not only important for the Serbian economy but also signifies national pride, representing the Serbian people’s heritage and national identity, Mr Hogan added.“The new brand will take the Serbian name and it’s red, white and blue colour scheme from Belgrade to the world,” Air Serbia chief executive officer Dane Kondic said.The rebranding, designed by 25-year-old Serbian graphic design student, Tamara Maksimovic, will ultimately cover every part of the airline, from aircraft exteriors to cabin crew uniforms, ticket offices, boarding passes and advertising.The airline engaged Ms Maksimovic to design the new branding for Air Serbia, upon discovering her work on a graphic design website.“The Jat Airways design came from the former Yugoslavia,” Ms. Maksimovic said. “I wanted to refresh it and make it Serbian… Seeing the design now – I’m super proud of it.”Meanwhile, Etihad Airways has partnered with the Serbian Government, in a move that will enhance trade and investment relations between the United Arab Emirates and Serbia as well as boosting the tourism sector in both countries.“Etihad Airways’ reputation, financial strength and stability will be of significant benefit to Air Serbia and travellers will soon experience an incredible range of new products and services,” Serbian Government Deputy Prime Minister Aleksandar Vucic said.With a financial investment of USD$40 million to come from both Etihad Airways and Government of Serbia, the partnership will consolidate and aim to enhance both airlines’ market competitiveness as the relationship grows over the coming months.Source = ETB News; LBlast_img read more